INSCRIPCIÓ CASALET

TIQUETS CASALET (Compra per dies)

Per què “Cadascú és un món”?

Amb aquesta proposta volem fomentar la inclusió, l’empatia i la valoració de la diversitat a través de l’art i el descobriment de grans artistes amb discapacitats. Reforçant la idea que cada persona té una manera única d’expressar-se i de ser al món i, sobretot, que cadascuna d’elles és vàlida. “Cadascú és un món” és un casalet que pretén facilitar la conciliació de les famílies amb el món laboral i oferir als infants un espai lúdic i educatiu.

Com ho farem?

Hem escollit cinc discapacitats amb les quals els infants conviuen diàriament dins de l’entorn escolar i/o familiar.

Ens centrarem en:

  • Hem distribuït les activitats pensant en les diferents etapes evolutives i les necessitats dels infants per això fem grups en edats de 3 a 5, de 6 a 8 i de 9 a 12 anys.
  •  Les activitats estan dissenyades per un aprenentatge vivencial i cooperatiu.
  • Oferim jocs i activitats artístiques, sensorials i manipulatives.
  • Utilitzem materials accessibles i reciclats.
  • Pensem en oferir espais per a l’expressió lliure i emocional.

OBJECTIUS GENERALS

  • Crear un ambient familiar i acollidor en el qual els nens/es gaudeixin, compartint els temps i les activitats amb els companys/es.
  • Respectar els ritmes individuals i la diversitat.
  • Fomentar la connexió entre l’educació formal i la no formal per tal de complementar-se.
  • Acomplir activitats i propostes que fan protagonistes a nens/es a través del centre d’interès.
  • Involucrar, de forma positiva, als nens/es en les activitats i tot allò que faci referència al casal.
  • Fomentar la inclusió, la solidaritat, la igualtat, la cooperació i la relació dels nens/es, i el respecte per les persones i per l’entorn natural i proper.
  • Donar resposta a una necessitat social.

OBJECTIUS ESPECÍFICS

  • Transmetre els valors de l’ideari.
  • Educar la competitivitat; aprendre del triomf i del fracàs.
  • Desenvolupar la creativitat i l’esperit crític.
  • Mantenir hàbits de vida comunitària.
  • Potenciar el respecte i la conservació de l’entorn.
  • Educació en el diàleg.
  • Educar en la solidaritat i integració de diferents cultures.
  • Conèixer el medi ambient i la cultura local.
  • Conscienciar de la cura i la preservació del medi ambient.
  • Promoure accions sostenibles que ens ajudin a contribuir a la cura del medi ambient.

REFERENT AL CENTRE D’INTERÈS

  • Promoure el respecte pel medi ambient a partir del coneixement d’aquest.
  • Generar en els infants una visió crítica de les nostres accions més quotidianes i que d’una manera o altra poden afectar al nostre medi ambient.
  • Inculcar la importància del treball en equip i de les petites accions per aconseguir uns objectius comuns.
  • Donar a conèixer les problemàtiques mediambientals que es troben presents al nostre entorn més proper i alhora, també,  a l’altra banda del món.

REFERENT ALS MONITORS

  • Vetllar per oferir un espai segur i de confiança per als infants.
  • Acompanyar-los en el procés d’aprenentatge des d’una mirada respectuosa.
  • Motivar-los en tots els aspectes.
  • Acompanyar-los en el treball dels hàbits i rutines, d’ordre, salut i higiene personal.
  • Conscienciar del respecte per l’entorn més proper.
  • Potenciar la creativitat.
  • Crear una comunitat amb un projecte comú i un equip cohesionat.
  • Atendre les seves necessitats dels infants amb actitud positiva i receptiva per ajudar-los en la gestió de les emocions.
  • Mostrar una actitud inclusiva per acompanyar en la diversitat.

COM HO FAREM?

La nostra metodologia parteix de la necessitat de donar importància a l’espai de lleure. Per fer-ho tenim en compte:

  • L’espai que habitem: Els dies del casalet, utilitzarem l’espai de pati, la zona de les pistes, els lavabos i les aules en cas de que sigui necessari.
  • Respectar els ritmes individuals dels infants.
  • El rol que té el monitor/a que acompanya els infants i com es posiciona davant del joc quotidià de l’Infant. Per això, el monitor/a ha de ser:
    • Present: Ha d’estar present en qualsevol moment.
    • Observador: Cal ser flexible i tolerant respecte l’acció de l’Infant. Això no s’ha de confondre amb la manca de límits.
    • Facilitador/a: Convidar a l’Infant a participar en els espais preparats, cal tenir una actitud facilitadora i mediadora.
    • Estar disponible, obert al diàleg com a eina de resolució de conflictes i gestió de les emocions.
    • Respectar els moments d’introspecció dels infants, el joc menys actiu d’aquells infants que no participen, que juguen sols i només observen com a eina del seu propi aprenentatge.

COM FAREM LES ACTIVITATS?

Les activitats les adaptarem per a cada etapa evolutiva. Depenent del nombre d’usuaris, es valorarà la possibilitat de fer dos o tres grups depenent de les edats. Les programacions setmanals tenen en compte:

  • Que l’assistència dels infants pot ser esporàdica i per tant els dies estan estructurats individualment.
  • Establir una rutina setmanal que doni seguretat en els infants i les famílies.
  • El dia que fem activitats d’aigua, si les condicions meteorològiques no ho permeten, quedaran aplaçades i tindrem activitats alternatives per fer a l’interior. Si cal portar alguna tovallola o muda de recanvi es farà arribar la comunicació pertinent a les famílies.
  • Els materials que utilitzarem per fer tallers i activitats, serà material de rebuig i reutilitzat.

INSCRIPCIÓ CASALET

TIQUETS CASALET (Compra per dies)